Обласна бібліотека для дітей Житомирської обласної ради

text<обласна бібліотека для дітей житомирської обласної ради>text

28 травня 2013 р.

Ексклюзивні, super-puper "книжки-малишки"

      Сьогодні блог ТВОРЧА СТЕЖИНКА презентує вам незвичайні, цікаві, талановиті, красиві, неповторні, яскраві, чудові, захоплюючі, пізнавальні, неординарні, ексклюзивні і просто super-puper:*) "Книжки-малишки" учнів Світлани Володимирівни Защитнікової.
        Це справжні витвори мистецтва. Всі вони зроблені з любов'ю, щирим дитячим серцем. Така "книжка-малишка" розкриває талант кожної дитини, розвиває маленьку особистість.
       Тому пропоную до вашої уваги методичну розробку проектної роботи над "Книжкою-малишкою" (з досвіду роботи вчителя початкових класів СЗОШ № 12 імені С. Ковальчука Защитнікової Світлани Володимирівни). ©
Сучасна школа спонукає вчителя початкових класів до постійних пошуків нових методів та форм роботи для навчання та виховання молодшого школяра. Для гармонійного виховання дітей, розвитку у них комунікативних вмінь значне місце відводиться художнім творам, усній народній творчості.
Діти збирають прислів’я та приказки, шукають їх в книжках, складають власні загадки та казки, записують потішки та народні пісні. Підсумок роботи – це авторська, самостійно складена та оформлена «Книжка-малишка». Народна мудрість казок та прислів’їв, привабливість загадок, зачарування героями казок, веселий гумор великої кількості творів усної народної творчості народу – все це допомагає знайти шлях до серця та розуму маленького школяра. Важливим є той факт, що формування пошукової діяльності учнів на основі творчої співпраці з вчителем, засобом вивчення фольклору, виконується творча робота – складається перша авторська книга школяра. Діти створюють книжку, взявши за приклад фольклор. Кожна дитина вкладає в книжку своє індивідуальне сприймання.
Книжка-малишка на тему "Весна" Гербеди Галини
Так, на уроках з читання, розвиваючи творчу особливість, учням пропонується проектна робота: створення «Книжки-малишки». Визначається тема для узагальнення вивченого, наприклад: «Пори року» («Зима», «Весна», «Літо», «Осінь»), «На гостинах у казки» і т. д.
Підготовку до виконання творчої роботи починають діти з 1 класу за таким алгоритмом:
1 клас«зернятко» – введення та ознайомлення із творчою роботою;
2 клас«паросток» – початок творчої роботи, удосконалення набутих знань, умінь, навичок за даною темою;
Книжка-малишка на тему "Осінь" Дидковської Ольги
3 клас«квіточка» – розвиток творчої діяльності;  
4 клас«ягідка» – майстерність.
У 2 класі «Книжка-малишка» створюється за участю батьків.
Етапи виконання роботи:
І етап – підготовчий:
·  добірка образних художніх висловів з прочитаних творів;
· добірка прислів’їв, приказок, загадок з даної тематики;
· обов’язково готується авторська робота одного із жанрів літератури (казка, твір, вірш тощо);
· складання сенкану, кросворду, скоромовки, чистомовки тощо.
ІІ етап – основний: етап виконання творчо-проектної роботи:
Книжка-малишка на тему "Осінь" Кирильчук Олександри
· обирається форма, якою має бути «Книжка-малишка» (наприклад, тема «Зима» – ялинка, новорічна іграшка, сніговик тощо);
оформлюється обкладинка книжки (автор, назва книжки, зміст);
· зібраний матеріал розміщується на сторінках книжки:
власний твір (розділ «Моя творчість»);
- вірші та уривки з оповідань різних авторів по даній темі;
- народна мудрість (приказки та прислів’я, народні прикмети, загадки);
- цікаві факти даної теми (розділ «Це цікаво»).
У 3-4 класах проектна робота ускладнюється:
· зібраний матеріал розміщується за розділами: «Моя творчість», «Усна народна творчість», «Культура рідного краю»);
· зміст книжки доповнюється короткими відомостями про багатство нашого краю, про відомих людей і т.д.;
· ведеться облік сторінок.
ІІІ етап – заключний: підведення підсумків дослідницької та пошукової роботи.
Таким чином виконані «Книжки-малишки» презентуються автором у класі на уроках позакласного читання, а також у нашій бібліотеці.
Книжки-малишки на тему "Весна" учнів С. В. Защитнікової
Книжка-малишка на тему "Зима" Гербеди Галини








Книжки-малишки на тему "Зима" учнів С. В. Защитнікової


Книжки-малишки на тему "Осінь" учнів С. В. Защитнікової

4 коментарі:

  1. Це точно просто СУПЕР-ПУПЕР книжки-малишки! Краса, це шедеври дитячої творчості! Це ж треба, цілий клас талановитих, обдарованих дітей! Це велика заслуга вчителя, дякуючи Світлані Володимирівні дітки долучаються до прекрасного та роблять це прекрасне своїми умілими рученятами.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, пані Ольго, велика заслуга у всій цій клопіткій роботі саме Світлани Володимирівни, яка дуже любить своїх учнів і щоразу намагається придумати для них щось цікаве, креативне, нове... Дякую вам, пані Ольго, за такі щирі та добрі слова!!!

      Видалити
  2. Дуже гарно, чудова, творча робота. Молодці!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, пані Ірино! Діти дуже стараються при виконанні своїх перших власноруч зроблених книжечок, а похвала зі сторони, додає їм тільки наполегливості щоби створити ще щось краще за попереднє

      Видалити